Ungdommens Kulturmønstring

1

februar 8, 2010 av Stig Aasheim

Sammen med Boye Nyberg fra NORF-styret hadde jeg på lørdag det ærefulle oppdraget å være representant for Nord-Odal i juryen under Ungdommens Kulturmønstring. På grunn av noe laber deltakelse i enkelte kommuner skulle det være et fellesarrangement for Eidskog og de to odalskommunene i rådhuset på Skotterud.

Jeg har ingen erfaring med dømming i musikkonkurranser, men mener jo sjøl at jeg har grei nok peiling til å skille mellom skitt og kanel, og ikke minst var det jo spennende å få se lokale talenter utfolde seg på scena.

Fire innslag stilte fra Nord-Odal og de to som ble plukka ut av juryen var sjonglørene Madelen Andersen Skauli/Heidi Thoner og rockebandet The Desibels, men det var ingen lett jobb å velge ettersom det var bra nivå på alle innslagene fra vår kommune.

Jeg har lyst til å si litt mer om The Desibels; jeg husker ikke når jeg så dem første gang, men det må være ca tre år siden, og den utviklinga bandet har vist siden den gang er formidabel. Fra å være et tidvis nervøst, halvsurt og hanglete ungdomsband med de sedvanlige coverlåtene på repertoaret er de nå scenesikre, stilsikre og fandenivoldske med flere glimrende egenkomponerte låter.

De blir bedre og bedre for hver gang jeg ser dem, så bra har de blitt at det er lett å glemme at størsteparten av bandet fremdeles er mindreårige.

Både NORF og Audunbakken har hatt The Desibels på line-upen, fortsetter de den fine utviklinga vil de snart ha navnet høyere på plakaten og spille på enda større festivaler enn de to finfine odalsfestivalene.

Råkk på karer!

The Desibels

De lovende kara

En tanke om “Ungdommens Kulturmønstring

  1. pikke sier:

    jess! dom er lovande!

Legg igjen en kommentar



Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiv

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med blant 21 andre abonnenter

Topp innlegg

Blog Statistikk

  • 75 473 hits