Se mæ nå!! Ser du mæ nå?!?!

3

februar 15, 2010 av Mårun

Bare for å ha sagt det, (som om ikke halve Hedmark allerede har fått det med seg). Det er lenge siden jeg hadde EDB på skolen, eller informatikk trur jeg jaggu det het den gangen, og det er først i år at jeg har lært at det er endel tall og bokstaver og prosessorer(?) som skiller en mac fra en pc, omtrent som glødepluggene i en dieselmotor kontra stiftåpninga på en firtakter, nesten da.

Derfor tok det meg ikke mindre enn to uker med knoting, ånsing og spørring, ufrivillige utdritingsforsøk på innlogging på facebook før jeg kom til å få kladdda ned disse linjene og fikk de publisert. Med andre ord, for meg, en stor bragd å klare å skrive et blogginnlegg på en ekte blogg med sånn «www» foran. Merk, jeg trudde først at twitter hadde noe med ornitologi å gjøre.

Det som skulle til for å sprenge denne grensen var at jeg fløtta til Nord-Odalen sammen med Hedda og ble invitert til å delta som nyinnfløttaodølingsblogger av Silje og Audun. (de to andre snålingene som blogger her). Hvor skulle vi ellers fløtte, vi som jobber i henholdsvis Oslo og på Hadeland? Hvorfor vi endte opp akkurat her skal jeg fortelle mer om siden, men først litt om hva vi har opplevd hittil som nybyggere.

1: Trubaduraften på Idrettshallen. Per invitasjon fra Stig, som jeg kjenner litt fra før, og via skyss med Erik som jeg var i heimevernet med fikk vi anledning til å ta den nye flotte idrettshallen på Mo nærmere i øyensyn, akkompagnert av en kar på gitar som jeg trur jeg har sett på Spar like over veien. Ikke visste jeg at jeg kjente så mange Nord-Odølinger.

2: Quiz på Finan! Allerede annenhver ukes store høydepunkt…og nederlag, sammen med vårt nystifta lag, som ikke går av veien for å endre navn for hver omgang, ettersom hvordan det går. To suverene sisteplasser har det blitt med «Møkkfølje, (er her bære før å drekke)». Stammen består av Silje, Audun, Hedda og undertegnede, med diverse gjesteopptredner fra folk vi håper kan være med og løfte oss opp på en nest siste plass. Vi gleder oss til neste omgang, for nå har vi alle lest en VG hver, studert stjernene og sett på Google earth…åsså følger vi bittelitt med på OL da.

3: Elvisbrunsj hos Silje og Audun. Denne, allerede omtalt på bloggen, geniale sammenkomsten med suverene folk, fortrinnsvis ekte odølinger, med kraftfor fra Graceland, Budweiser fra Skarnes og sprit fra Eda må bare være en blivende tradisjon, og folk bør virkelig kjenne sin besøkelsestid neste gang, uansett om det blir i Nord eller Sør.

4: Søndagstur i strålende solskinn på Solør Odalsvegen. Hvor, eller hva faen er Sjusjøen!?

5: Kalving hos naboen. Nå fikk vi riktignok ikke se selve kalvinga, (heldigvis?), men noen av de første vaklende skrittene ute på jordet var for oss en flott opplevelse å få med seg på en stille og strålende lørdagsmorgen hvor hele bygda lå badet i et superflott solkskinn.

6: Følg med videre og få med deg at jeg klarer å legge ut et bilde på bloggen…»vi dirrer av spenning»

talas

3 thoughts on “Se mæ nå!! Ser du mæ nå?!?!

  1. Audun Hansen sier:

    Nå sprettes champagnen i Søndre del av Odalen! Mårun har skrevt sitt første innlegg. Når ryktene nå begynner å svirre skal vi ratt se at bloggen runder 5000 treff på 36,5 timer! :)

  2. Jo Erik Gjems sier:

    Quiz? Overrasket over at du ikke har ringt meg alt, vil komme og redde dere fra bunnplasseringer, mot en beskjeden godtgjørelse. (Fri sprit og taxi tur-retur Sigernessjøen) Eller er jeg ikke bra nok fordi jeg bor i Kongsvinger? Hæ? Møkkfølje!

  3. Mårun sier:

    bare å komma det, for jeg veit at du har noe å komma MED. Men fri sprit og taxi får du spørre Stefan Sundstrøm om :)

Legg igjen en kommentar

Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiver

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med 21 andre følgere

Blog Statistikk

  • 69,411 hits
