Blues og quiz

Legg igjen en kommentar

mars 12, 2010 av Audun Hansen

Annenhver fredag våkner jeg med lett hodepine som forsvinner med et par glass vann. I går var det på nytt duket for quiznight at Fina’n på Mo. Møkkfølje, laget til meg, Silje, Hedda og Thomas, hadde nok en gang en mulighet til å komme seg opp av sumpa. Sisteplass har blitt en vant plass for Møkkfølje, men i går tok vi steget opp til nest sisteplass og nå ser vi oss neggu itte tel barsat! Vi jubla som om vi skulle vinni 10.000 odalske dollar.

Jeg liker blues og da spesielt eldre blues, som for eksempel Mississippi John Hurt, Son House, Howlin Wolf, Leadbelly og Lonnie Johnson. Min interesse for å grave lenger ned i blueshistorien ble ikke akkurat mindre etter å ha kjørt Highway 61 gjennom Mississippideltaet, og noe av det jeg husker spesielt godt er dagen vi tilbringte i Clarksdale, stedet hvor Robert Johnson solgte sjela si til djevelen. Blant annet så besøkte vi butikken Cat Head, hvor vi slo av en prat med eieren Roger Stolle. Han flyttet i fra St. Louis, Illinois til Clarksdale, MS for å komme nærmere bluesens røtter og startet opp denne butikken, eller skal vi kalle det en institusjon, for han var med å starte opp Juke Joint Festival, hjelper bluesartister med innspillinger osv. I fjor var han med på lage og gi ut filmen ”M for Mississippi”, som også vant en pris på Blues Music Awards. Jeg har ennå ikke fått fatt i denne filmen selv, men jeg akter å gjøre det. Ha en flott helg i sola!

Her er traileren:

Legg igjen en kommentar

Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiver

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med 21 andre følgere

Blog Statistikk

  • 69,080 hits
