Skarnes sentrum -Je vrir mæ!

6

mars 23, 2010 av Silje Eugenie

Jeg skryter for noen plagsomt mye, og sikkert alt for ofte av Odalen. Men jeg nevner sjeldent Skarnes sentrum, det er liksom ikke derfor jeg bor her. Og selv om jeg har det med å ta litt  i, i positiv retning altså, sliter jeg med å si noe pent om bebyggelsen på Skarnes. Jeg har hatt et håp om at det «skal gå bra» lenge, men føler jeg har gitt litt opp. Det begynte med bunkeren de satt opp som et tilbygg til Prix, og det er vanskelig å si hva som er tenkt her. Bygget har 4 forskjellige byggestiler fra før, og jeg kan ikke forstå at det kunne være så himla vanskelig og fortsette på en av de. Det var det tydligvis, så nå er vi oppe i fem. Flott. Så kom det nye Potten-bygget, og tro meg, jeg elsker potten på alle områder (man blir grepet av en total lykkerus med en gang man går inn døra), uten om ett, -det ser jo ikke ut! -Også reiv de det murbygget foran rett etterpå, så vi kan nyte synet av det fra alle kanter. Når skal vi slutte å smelle opp lagerbygninger med store ståldører rundt om i sentrum? Jeg forstår at utbygging av næringer er bra, men kjære plan og bygg i sør-odal kommune, -det må da gå an å sette noen krav!? Bare noen ørsmå altså. Eller kan man gjøre hva man vil så lenge det er næring? Men hvis du som privatperson skal bygge hus, har du strenge retningslinjer å forholde deg til, så det skal passe inn med resten av bebyggelsen. Jeg er ikke jålete, og klarer meg fint uten håndfriserte rosebusker rundt om i sentrum, men det får da være grenser. -Men Rådhuset syntes jeg ble bra, fine gatelykter uttaførr au! -Også krysser jeg fingra for nye miljøgata!

6 thoughts on “Skarnes sentrum -Je vrir mæ!

  1. Gjerstadberget sier:

    Bravo!

    Bravo!

    VI har hvertfall et bra mangfold ta biggestiler Silje!

  2. Redaksjonen sier:

    Ja det er jo bra! Det er sikkert de de holder på med! Lager sånn maihaugen museum.

  3. Silje Eugenie sier:

    Jeg tviler på at det noen gang kommer til å bli brukt fryktelig mye penger på å ruste opp skarnes sentrum, derfor et det så viktig at det som bygges blir bra. hjelper ikke å plante no lønnetrær rundt omkring da skaden allerede er gjort. Å Skarnes er et lite sted og trenger et sentrum der folk kan møtes. Ellers blir det som på Kongsvinger der folk kjører bil fra sted til sted. Jeg tror ikke kongsvingerfolk er kjipe innesittere som mange sier, de er bare i bilen på vei fra plantasjen til kongssenteret. -og da treffer man hverandre ikke så lett. Derfor er det viktig med et godt planlagt sentrum. Der man treffer nan!

  4. Silje Eugenie sier:

    -og parkeringsplasser må legges på BAKSIDEN av bygg!

  5. Marius sier:

    Det er jo sånn i dei fleste bygdesentraene i Norge, med flate bedriftsbygningar, og alle moglege myggestilar og fargar. Utanom i Lom, der har kommunen satt enkle strenge lover for hossen bygningane skal sjå ut. Ein må mest gjera det sånn, ha ein plan i det minste.

  6. Silje Eugenie sier:

    Skarnes er desverre ikke unikt der nei. Ja tror det er det eneste som vil hjelpe. Man må kunne kreve noe da det skal settes opp nye bygg.

Legg igjen en kommentar

Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiver

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med 21 andre følgere

Blog Statistikk

  • 69,401 hits
