Fra storbyliv til gardsliv.

1

februar 11, 2011 av Silje Eugenie

Å fra kjole til termodress. De siste to ukene har jeg tilbragt i Paris og London. Det har vert steike bra, men byer skal besøkes, ikke leves i. Ihvertfall for min del. Etter disse to ukene har jeg nemlig blitt sjuk, og raka blakk. Og disse to tingene er å foretrekke å være  på landsbygda. Å være blakk her er faktisk ikke så ille, og jeg har en del tiltak jeg skal sette i gang bare jeg blir frisk. Det viktigste punktet er å holde seg hjemme, og la alle festlige og sosiale aktiviteter foregå der. For eksempel kaffebesøk, middagsselskap (spleiselag så klart) og fester. Her er det store muligheter for at folk glemmer igjen saker og ting, og du har masse flasker å pante i etterkant. Bare sørg for at ingen drikker svenske-import uten pant. Men når det gjelder kunsten å være blakk, er det viktig å være føre var. Før jeg dro anntok jeg at jeg ganske sikkert ville være blakk da jeg kom hjem, noe som stemte svært fint. Men siden vi hadde vert på 10-kroners salg på potten (der alle de hyggelige menneskene jobber) før vi dro, har vi nemlig kaffe, pasta, hermetiske tomater, kyllinglår (29kr for 2kg. helt sant) og div typer mel til rundt juni. Og egg er å finne i hønsehuset. Poteter har vi kjellern full. Det eneste jeg føler jeg mangler er ei ku. Men melk skal jeg få kjøpt for pantepengene. Dessuten har jeg noen kontakter i Nord-Odal hvor jeg skal prøve å få bytte til meg litt elgkjøtt mot egg. Hørt rykter om at de har frysern full. Men jeg syntes det er helt topp å være blakk, tror faktisk det er sunt. så lenge jeg får fråtse i ost og et par nye sko, litt sånn innimellom.

(phåto www.quentinsaunier.com)  han i midten har forresten hatt et par års base i Odalen.

One thought on “Fra storbyliv til gardsliv.

  1. Tove Elise Ihler sier:

    Hei Silje,

    Dersom du et kjøttsulten, kan du komme på middag idag. Jeg har elgkarbonader! – ops nå kom Tante Magda

    Tove,
    Oppstadbakken

Legg igjen en kommentar

Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiver

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med 21 andre følgere

Blog Statistikk

  • 69,080 hits
