Lokal stjerne åpner Audunbakken 2013

Legg igjen en kommentar

juli 25, 2013 av Redaksjonen

siri_vestbySiri Vestby (19) fra Kongsvinger har fått det ærefulle oppdraget å åpne årets festival: – Jeg skal prøve å gjøre det like spesielt for publikum som for meg, lover hun.

Av: Carina E. Carlsen

Vestby er til daglig elev ved musikklinja ved Skarnes vgs. Det unge talentet fokuserer hovedsaklig på musikk for vokal og piano, og er opptatt av å ikke være for forutsigbar: – Jeg liker å gjøre musikken min varier og uforutsigbar, og fokuserer mye på det intrumentale. Tekstene mine har en mening og forteller en historie.

Første festivalopptreden

Vestby lar seg inspirere av bøker, filmer og musikk i ulike sjangre: – Jeg er en veldig visuell person og jeg håper jeg klarer å skape en stemning og bilder i hodet til de som lytter – det er det jeg selv setter mest pris på ved musikk, og som jeg håper jeg også kan klare å formidle.

Vestby har god kjennskap til festivalen, men det var først i fjor hun var gammel nok til å komme inn portene. Derfor blir det ekstra spesielt å skulle opptre der i år: – Det var utrolig god stemning og veldig mange bra artister. Audunbakken har et særpreg og en sjarm ingen større og mer kommersielle festivaler kan konkurrere med. Å skulle åpne festivalen blir veldig spennende. Det blir den første festivalen jeg spiller på, så det blir ganske spesielt for meg, og jeg skal prøve å gjøre det spesielt for de som kommer og ser på også!

Vestby lover mye nytt låtmaterialle og kanskje en overraskelse eller to, og ser på Audunbakken som et godt springbrett videre: –Dette blir en veldig fin erfaring. Jeg fokuserer på å gjøre konserten så bra som mulig, og å nyte festivalfølelsen fra andre siden av scena for første gang!

Legg igjen en kommentar

Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiver

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med 21 andre følgere

Blog Statistikk

  • 69,080 hits
