Stamgjesten

Legg igjen en kommentar

juli 30, 2013 av Redaksjonen

thomasThomas Maarud har opptrådt under Audunbakken i mange ulike innpakninger de siste årene. I år er han en del av Anti Music Bonanza, og håper nå flere vil få øynene opp for verdens vakreste, lille festival ute i skogen.

Thomas Maarud er et av de lokale innslagene under Audunbakken, og er blant annet en del av Levi Henriksen & Thomas Mårud med Bra landsens folk. Han står også på scenen solo, og musikk har vært en del av livet hans siden han var liten: – Jeg liker å si at jeg har holdt på med musikk så  lenge jeg kan huske, for det høres så latterlig hipster-dust ut, men skal jeg være ærlig har jeg digga musikk siden jeg var 5-6 år, og plukket opp gitaren da jeg var 11-12 år. Før det spilte jeg på en gammal mandolaika, en 3-strengs merksnodig sak farsan hadde laget på sløyden. Den har jeg enda. Det var klistremerker av ABBA, Elvis, Udo Jurgens og De Tre Små Griser på den. Akkurat der og da var det nok grisene som lå meg nærmest.

Audunbakken – helt spesielt

Iløpet av de 11 årene Audunbakkenfestivalen nå har eksistert, har Thomas Maarud rukket å få et helst spesielt forhold til den: – På Audunbakken har jeg hatt de største opp og nedturene jeg kan huske, mest opp. På Audunbakken fikk jeg tilbake trua på at jeg kunne drive med musikk etter fylte 27 år, på Audunbakken…. jeg kunne drive deg til vanvidd med dette, men Audunbakken betyr også god lapskaus, behagelige ølprisene og muligheten hvert år får treffe folk som er store musikalske forbilder for meg.

– Det var også på Audunbakken jeg  traff Hedda, som forøvrig sitter i styret, på Audunbakken, og lovet å gifte meg med henne på Audunbakkenscena, men det ble Las Vegas istedenfor, forteller han.

– Kom deg ut av sofaen!

Thomas ser frem til årets festival, men selv ser han mest frem til å spille med Anti Music Bonanza: – I år kan publikum vente seg et solid og spennende program som alltid, og selvsagt den perfekte Audunbakken stemning som ingen annen kan gjenskape, uansett vær.  

– Man vil kunne få oppleve et nytt og revitalisert Anti Music Bonanza, med ny besetning, nytt materiale og et band som låter bedre enn noensinne. Herregud så fett det låter, og herregud som vi gleder oss til å spelle der – igjen. Festivalens mestspillende er vi også! Fredag kveld, husk det!

Årets festival begynner allerede fredag, og Thomas oppfordrer folk til å komme seg ut av sofaen allerede da, for å få med seg alt som skjer: – Du trenger bare å like å omgås positive folk for å ta turen, du trenger ikke like musikk engang. Som et rått, ærlig og ektefølt alternativ til gjennomsponsede, forutsigbare og uinteressante «vi tar oss en fest på lørdag’a-festivaler» er Audunbakken perfekt og åpen for alle.

Legg igjen en kommentar

Disse støtter I Love Odalen- prosjektet:



Vil din bedrift ha sin logo her. Ta kontakt med audun.hansen ætt audunbakken dot com




bloglovin

Arkiver

Skriv inn e-post-adressen din for å abbonere på bloggen, og motta melding om når nye innlegg er publisert.

Bli med 21 andre følgere

Blog Statistikk

  • 69,313 hits
